Počet sledujících na Instagramu může jít k milionu, myslí si social media manager Štekr

Když se v létě tvořil instagramový profil Českého hokeje od nuly, bylo dílčím cílem získat 100 tisíc sledujících do začátku domácího mistrovství světa. Jonáš Štekr, social media manager Českého hokeje, se svým týmem na tuto metu dosáhl již během prosincového MS juniorů. Jak se to povedlo a co stojí za tím, že profil nyní sleduje přes 300 tisíc uživatelů?

Profily na sociálních sítích se budovaly od nuly. Jaké byly první kroky, které jste v týmu museli ohledně sociálních sítí učinit?

"Ač se to nemusí zdát, nejdůležitější bylo najít vhodná uživatelská jména. Ta, která by se nám třeba hodila, jsou doteď zabraná. Chtěli jsme vybrat něco pro celý český hokej, abychom na tom profilu mohli prezentovat úplně vše. Druhým krokem byla nastavena strategie společně s agenturou eSports. Důležité také bylo nastavit velkou péči všemu - od náborových projektů, přes mládežnické kategorie a ženy až po dospělé nároďáky."

Tak, aby byly populární všechny aspekty?

"Ano. Je to postavené na tom, že když bude hokej lovebrand a budou ho mít rádi všichni fanoušci, bude se mnohem snadněji propagovat a pracovat nejen s A-týmy reprezentací."

Během dvou týdnů mistrovství světa vyrostl profil na Instagramu na 300 tisíc sledujících. Jen za šest dní přibylo sto tisíc unikátních sledujících. Máte pro to vysvětlení?

"Národní tým vyhrál po čtrnácti letech zlatou medaili, a ještě k tomu na domácím šampionátu. To mluví za vše. Nicméně, byli jsme na to dobře připraveni, to byl základ. Důležité je ten sportovní úspěch správně vytěžit a vymačkat z toho maximum možného. To se myslím, že se povedlo."

300 tisíc na Instagramu je skvělé číslo, je to ta hlavní platforma?

"Zaměřujeme se na to, není to náhoda, je to nejvyužívanější sociální síť v Česku. Máme tam nejvíc interakcí, je to vlajková loď. Samozřejmě máme i jiné platformy, na kterých pracujeme taky. Důležitou platformou je TikTok, kde zasahujeme nejmladší fanoušky. Na Facebooku jsme oproti číslům před šampionátem také vzrostli dvakrát."

Přes celou sezonu čísla na profilech na všech platformách rostly. Jaké byly zlomové momenty v sezoně, kdy jste cítili, že se zájem skokově zvyšuje?

"Na mistrovství světa do dvaceti let, které se konalo na přelomu roku, jsme se naučili, jak nakládat s tím, když se něco povede. Klukům se podařilo neskutečně otočit bronzový zápas, poprvé jsme tak těžili povedené mistrovství. Zjišťovali jsme, co jde při delším turnaji nabírat za obsah, jak s ním pracovat, jak ho podávat. V Praze už jsme byli dobře připraveni případný úspěch, díky čemuž jsme z toho teď dostali maximum."

Popisujete konec prosince. Jak jste vnímal růst do té doby?

"Nastavili jsme strategii se soutěžemi pro fanoušky, kteří byli za sledování odměňováni vstupenkami na mistrovství světa. Pořádně se do toho šláplo na prvním turnaji Euro Hockey Tour ve Finsku, kde jsme viděli, že to funguje, že rosteme. Jakmile se blížil šampionát dvacítek, mělo to všechno vzestupnou tendenci. Od října do prosince jsem cítil, že to jde správným tempem a směrem."

Dařilo se juniorům, ženám i mužům. Přesto ale v sezoně byly momenty, kdy se nedařilo dle představ. Jak se na sítích řeší tohle?

"Mohou nastat horší období, to je jasné. Ale pro nás je vždy důležité vytěžit z minima maximum. Třeba v Brně jsme na Betano Hockey Games prohráli tři zápasy, ale sítě se kreativním m posunuly a my jsme získali nové fanoušky."

Kam až lze počet sledujících podle vás posunout?

"Myslím si, že maximální hranice je někde u milionu fanoušků. Už teď jsou generace, které vyrostly s mobilem v ruce a najdou si třeba k hokeji cestu. Na sítích budou za chvíli úplně všichni. Největší české účty okolo milionu mají, nicméně k tomu je ještě velmi dlouhá cesta a několik let práce."

Co se plánuje teď, kdy hlavní hokejová sezona skončila?

"Není třeba teď na sílu do lidí hustit hokej, to je třeba si uvědomit. Fanoušci teď budou mít jiné zájmy, to je přirozené. Zároveň to ale nechceme nechat úplně spát. Ještě měsíc určitě budeme slavit zlato, máme spoustu nepublikovaného obsahu, který by měl spatřit světlo světa. Navíc se pořád bude něco dít, byť ne tolik. Češi mohou bojovat o Stanley Cup, bude draft do NHL, bude Zlatá hokejka, o tom všem budeme rádi informovat. Uprostřed léta už je Hlinka Gretzky Cup. Hlušší období je to jen na první pohled."