Co s penězi dělat a na co si dávat pozor? Hokejoví mladíci získali lekci finanční gramotnosti
V rámci kempu české hokejové reprezentace U16 v Kravařích se konal speciální seminář zaměřený na finanční gramotnost mladých sportovců. Zástupci Komerční banky připravili vzdělávací workshop, který hráčům představil základy správy financí, ochranu před finančními podvody a další praktické informace, jak se vyvarovat rizikům nejen v digitálním světě. Akce se setkala s pozitivními ohlasy nejen mezi hráči, ale také od trenérů a organizátorů.
Seminář mladým hokejistům poskytl základy finanční gramotnosti, které jim pomohou nejen v jejich hokejové kariéře, ale i v běžném životě. Hráči se učili, jak se chránit před podvody a riziky v online světě, jak efektivně spořit a rozumně investovat. Kromě teoretických znalostí si odnesli také praktické rady a příklady, které jim v budoucnu pomohou v reálných situacích.
Podle asistenta trenéra Libora Procházky bylo na semináři vidět, že mladé hokejisty téma zaujalo. "Kluci udrželi hodinu pozornost, což značí, že je to zajímalo. Bylo to přínosné," uvedl Procházka a dodal, že finanční gramotnost dnes patří mezi základní dovednosti. "Je dobře, že něco takového existuje. Online svět je v tomto ohledu nebezpečný a kluci musí být ve střehu. Hlavně konkrétní příklady byly velmi zajímavé."Mladí sportovci, kteří se díky hokeji mohou v budoucnu dostat k financím brzy, ocenili zejména rady týkající se bezpečného nakládání s penězi. "Bylo to určitě zajímavé," přikývl obránce Pardubic Adam Hynek. "Říkali jsme si, co s penězi dělat, ale i na co si dávat pozor. Zatím s financemi aktivně nepracuji, ale už jsem o tom přemýšlel. Určitě se poradím s rodiči a rád bych začal." Zároveň si mladý obránce uvědomuje, jak je důležité dávat pozor na různé podvodné e-maily a zprávy. "Hlavně nesmíme nikam posílat peníze. Bylo to poprvé, co jsem nějakou takovou přednášku měl, a o to zajímavější to bylo."
Seminář organizoval Český hokej spolu s Komerční bankou, jejíž odborníci se dlouhodobě zaměřují na vzdělávání mladých lidí. "Jako bankovní instituce bereme závazek vzdělávat lidi kolem sebe," vysvětlil Josef Vošahlík, senior specialista sponzoringu zodpovědný za hokejové projekty v KB. "Tento projekt s Českým hokejem vnímáme velmi pozitivně a věříme, že mladé hráče dokážeme ovlivnit, aby se svými financemi nakládali rozumně. Jsme spokojení s průběhem, semináře jsou připravené pro všechny mládežnické reprezentace, včetně ženských týmů."
Michal Bendík, manažer prémiových center Komerční banky, ocenil zapojení hráčů do diskuse: "Mile mě překvapilo, jak se kluci zapojovali, přemýšlí nad tím a dokonce říkali, že mají zkušenosti s investováním. Víme, že udržet pozornost dlouho není snadné. Dnešní svět je globalizovaný, příležitostí i nástrah je mnoho, a proto je důležité, aby mladí lidé věděli, jak se pohybovat ve finančním prostředí."