Český hokej připravuje digitální strategii. Její součástí bude nová aplikace, web i správa sociálních sítí

Český hokej od 1. 7. 2023 přebírá zpět od agentury BPA marketingová práva k reprezentaci. V souvislosti s tím připravuje marketingové oddělení Českého hokeje novou digitální strategii. „Jde nám v první řadě o hokejové fanoušky, a ne o byznys,“ popisuje marketingový a obchodní ředitel Českého hokeje Ondřej Šnaidauf.

Marketingové oddělení pod vedením Ondřeje Šnaidaufa vzniklo v březnu 2023 a s vědomím konce spolupráce Českého hokeje s BPA začalo pracovat na nové digitální strategii. „Naším cílem je vytvořit zcela unikátní digitální prostředí tak, jako to funguje ve vyspělých společnostech a organizacích. Vše by mělo být založené na směřování fanoušků a všech členů hokejového hnutí na jedno místo, a to do aplikace Českého hokeje, na jejíž vývoji aktuálně intenzivně pracujeme. Spolu s aplikací by měl vzniknout i nový, moderní web Českého hokeje a další digitální platformy včetně sociálních sítí,“ popisuje marketingový a obchodní ředitel Českého hokeje s tím, že je vše aktuálně ve formě příprav a podrobnější informace budou sděleny fanouškům a hokejové veřejnosti na předsezónní tiskové konferenci. „Věříme, že se nám nové digitální prostředí Českého hokeje podaří spustit do konce kalendářního roku 2023,“ dodává Ondřej Šnaidauf.

Ondřej Šnaidauf a jeho tým také od tohoto března řešili situaci ohledně sociálních sítí české hokejové reprezentace. „Zástupci agentury BPA účty s doménou @narodnitym zakládali před více než 10 lety. Tedy v čase, kdy byly sociální sítě v úplných začátcích, a nebyly k tomuto účelu vytvořeny žádné smlouvy ze strany tehdejšího vedení Českého svazu ledního hokeje,“ vysvětluje Ondřej Šnaidauf. „Vzhledem k pravidlům sociálních sítí a rozdělení marketingových práv po 1. 7. 2023 bychom očekávali, že seriózní partner by nám po tomto datu předal oficiální účty české hokejové reprezentace do správy. Ze čtvrteční komunikace ale vyplývá, že BPA spíše chce tyto kanály, které jsou spojeny s hokejovou reprezentací, zpeněžit či využít pro svoje účely, což nejvíce poškodí fanoušky národního týmu, kteří by tím dočasně přišli o zdroj informací a o dění okolo české hokejové reprezentace,“ dodal Ondřej Šnaidauf. Jeho tým se snažil této situaci předejít.

Český hokej proto vyvolal v minulých měsících schůzku na toto téma se společností BPA. „Dostali jsme finanční nabídku, která absolutně neodpovídala realitě a Český hokej ji bohužel nemohl akceptovat. Dle dostupné odborné analýzy je hodnota těchto účtů zhruba dvacetkrát nižší. Z toho lze jednoznačně vyvodit, že agentuře jde pouze o byznys, a ne o fanoušky českého hokeje. Byla to ovšem jedna z variant, se kterou jsme počítali, a proto jsme už v mezidobí předběžně připravovali kroky k obnovení komunikace s fanoušky národního týmu,“ pokračuje marketingový a obchodní ředitel. „V rámci strategie sociálních sítí jsme se rozhodli jít vlastní cestou, při které se chceme inspirovat u hokejových svazů z vyspělých evropských zemí a ze zámoří,“ dodává Ondřej Šnaidauf s tím, že od 1. července vytvořil Český hokej novou pracovní pozici manažera sociálních sítí, který bude mít tuto oblast na starost a bude rozvíjet nové, a i některé stávající sociální sítě, které má Český hokej ve svém digitálním vlastnictví.

"Ušetřené peníze nám dává daleko větší smysl investovat do hokejové mládeže a rozvíjet naše vlastní digitální kanály na základě nové strategie,“ uzavírá Ondřej Šnaidauf.

Níže je seznam sociálních sítí, na kterých mohou fanoušci nalézt informace o reprezentačních týmech i po 1. červenci. Doufáme, že fanoušci i nadále zachovají přízeň a podporu Českému hokeji a týmům hokejové reprezentace:

Český hokej

https://www.facebook.com/czehockey
https://twitter.com/czehockey

Národní tým žen

https://www.facebook.com/narodnitymzen
https://twitter.com/narodnitymzen
https://www.instagram.com/narodnitymzen

Mládežnický hokej

https://www.facebook.com/mladeznickyhokej
https://www.instagram.com/mladeznicky_hokej

Pojď hrát hokej

https://www.facebook.com/pojdhrathokej
https://www.instagram.com/pojdhrathokej