Fantastická divácká čísla! Finále Hlinka Gretzky Cupu sledovalo 820 000 diváků

Celkem 4711 diváků na vyprodaném finálovém utkání a průměrná návštěva na české zápasy přes 3260 fanoušků. Hodnoty návštěvnosti ve Fosfa aréně v Břeclavi však nebyly jedinou skvělou vizitkou letošního Hlinka Gretzky Cupu. Další stovky tisíc příznivců totiž sledovaly zápasy českých nadějí u televizních obrazovek. A finále? Nejsledovanější zápas v historii turnaje!

Česká reprezentace do osmnácti let vybojovala na tomto turnaji po šesti letech cenný kov a cesta do finále turnaje se pozitivně odrazila i ve sledovanosti u televizních obrazovek. Ta navíc měla od začátku stoupající tendenci. Parádní vstup do Hlinka Gretzky Cupu proti Američanům (7:2) sledovalo 142 000 diváků. Další gólově vydařený duel s Německem si v televizi pustilo už necelých 200 000 lidí.

I nadále čísla výrazně rostla. Poslední zápas ve skupině zapojilo do svého programu na ČT sport 282 000 sledujících. A pak už na řadu přišly bitvy o medaile. Dokonce 308 000 diváků sledovalo semifinálové vítězství 8:2 a tříbodový příspěvek Adama Benáka, jenž výrazně nakročil k překonání historického rekordu v počtu bodů českého hráče v turnaji.

Kapitolou samu pro sebe bylo finále, ve kterém se český výběr potkal s Kanadou. Zlatou příchuť sice turnaj na sportovním poli nezískal, nicméně co se sledovanosti týče, tak ano!

Přímo v dějišti sledovalo utkání 4711 fanoušků, kteří stadion vyprodali.

Rekord padl v tabulkách sledovanosti. Osmdesát minut trvající boj o zlato si v televizi pustilo 820 000 lidí s fantastickým průměrem 233 000. To z utkání dělá vůbec nejsledovanější zápas v historii Hlinka Gretzky Cupu. Ze statistiky rovněž vyplývá, že každý desátý, jenž měl zapnutou televizi, sledoval zápasy českých mládežníků.

„Je vidět, že sportovní fanoušci v Česku si cestu ke sledování hokeje rádi najdou, ať už jde o jakoukoliv kategorii, což nám samozřejmě dělá velkou radost. Děkujeme touto cestou České televizi za spolupráci v rámci Hlinka Greztky Cupu a ještě jednou gratulujeme českým mladíkům ke skvělému úspěchu,“ pochvaluje divácký zájem marketingový a obchodní ředitel Českého hokeje Ondřej Šnaidauf.

zápas

reach (v tisích)

rating (v %)

share (v %)

vs USA

142

0,41

1,26

vs Německo

198

0,70

2,10

vs Švédsko

282

0,72

2,40

vs Finsko

308

0,91

3,23

vs Kanada

820

2,37

9,59

pozn.: Reach hodnotí počet diváků cílové skupiny (dále CS), kteří sledovali daný kanál během zkoumaného časového úseku. Rating jedná o poměru počtu diváků určité CS, kteří v danou minutu sledují určitý kanál, k celkovému počtu osob v této CS. A share je podíl sledovanosti daného kanálu na celkové sledovanosti v daném časovém úseku.