Tisková konference Českého hokeje k zahájení nové sezóny

Český hokej prošel v poslední sezóně mnohými změnami v organizační, provozní, ekonomické, marketingové nebo sportovní oblasti.

Provozní změny

V rámci procesu zlepšení kontrolních mechanismů se zvýšil počet jednatelů v dceřiné společnosti PRO - HOCKEY Cz.,s.r.o., která spravuje například marketingová práva Českého hokeje. Každá smlouva musí nyní být podepsána dvěma jednateli. Tím by se tak měly zvýšit vnitrofiremní kontrolní mechanismy. Se stejným záměrem došlo i k rozšíření dozorčí rady, která je nyní posílena o odborníky z vícero odvětví, nebo také ke vzniku nákupního oddělení, které centrálně a transparentně vyřizuje veškeré objednávky pro Český hokej.

Ekonomický stav

Český hokej bude tento rok pracovat s vyrovnaným rozpočtem. Snažíme se dosáhnout co nejlepšího rozpočtu. Zlepšujeme ho postupně, nyní je vyrovnaný,” popisuje ekonomická ředitelka Markéta Kabourková. To se podařilo kvůli zvýšení příjmů související s vlastní správou a obchodováním marketingových práv. Vyrovnaný rozpočet bude mít přímý dopad i na hokejové kluby, kterým byla ze strany Českého hokeje navýšena finanční podpora. Celkový příspěvek pro kluby z třetí nejvyšší soutěže sahá po navýšení na 13,5 milionů Kč, mužstva ze Chance ligy obdrží celkem 14 milionů a celky z Tipsport extraligy si rozdělí 28 milionů Kč. Zvýšení příjmů se ale netýká jen hokejových klubů. S většími finančními prostředky budou pracovat i Akademie Českého hokeje a Sportovní centra mládeže (SCM), které budou mít k dispozici místo původních 22 milionů 36 milionů Kč. V souvislosti s energetickou krizí pak došlo k jednorázové finanční podpoře klubů.

Marketing

Jednou z nejznatelnějších změn je vznik vlastního marketingového oddělení, díky kterému bude Český hokej pracovat s očekávanými komerčními příjmy o 100 milionů více, než v minulých letech. Český hokej děkuje všem partnerům a těší se na začátek nové společné cesty.

Hlavními partnery Českého hokeje pro příští sezóny jsou Škoda Auto (automobilový průmysl), Komerční banka (bankovní sektor), Plzeňský Prazdroj (pivní průmysl), Generali Česká pojišťovna (pojišťovací sektor), Kaufland (maloobchodní řetězec). Na tyto tržní lídry navazují oficiální partneři jako Sev.en Česká energie (energetický průmysl), Coca-Cola (výrobce nápojů), Bohemia Chips (občerstvení), CCM (dodavatel hokejového vybavení). Mediálními partnery jsou Česká televize (TV), Evropa 2 a Frekvence 1 (rádia) a společnost Seznam.cz a Sport.cz (digitál).

Rozhodli jsme se jít formou nového digitálního ekosystému. Připravujeme novou webovou stránku a aplikaci, aby měl fanoušek v kapse přístup k nejaktuálnějším informacím,” říká obchodní a marketingový ředitel Ondřej Šnaidauf.

Sportovní část

Hlavním cílem naší sportovní činnosti je výchova konkurenceschopných hokejistů. K tomu v minulosti bohužel nedocházelo v potřebné míře,” analyzuje prezident Českého hokeje Alois Hadamczik. Slibujeme si, že angažováním kvalifikovaných osob a vytvořením vhodných podmínek můžeme výchovu hráčů zlepšit.” V rámci procesu zlepšování podmínek pro výchovu mládeže zvýšil Český hokej platy trenérům a to až o 100 %.

K personálním změnám došlo ve všech realizačních týmech. Ty spolu ale navzájem úzce spolupracují.

Po každém turnaji dochází k analyzování videorozborů, systémových věcí tak, abychom byli na další akci opět lepší,” přibližuje provázanost všech reprezentačních trenérů hlavní trenér A-týmu Radim Rulík.