Síň slávy chceme otevřít před MS. Bude v centru Prahy, říká Ščerban

Tiskové konference k tématu Síně slávy českého hokeje se zúčastnil mimo jiné i manažer projektu Bedřich Ščerban. Ten se v rozhovoru pro Český hokej vyjádřil k dalším možnostem, jak by síň slávy mohla vypadat.

Jak jste vnímal dobu mezi koncem staré a začátkem nové síně slávy?

"Na začátku došlo z naší strany k nedostatečné komunikaci k veřejnosti a médiím, což jsme museli velmi rychle uvést na pravou míru. Já osobně hned poté, co mi byla síň slávy přidělena, jsem kontaktoval Dominika Haška a ostatní její členy. Dodneška s nimi komunikuji, pravidelně jim zasílám informace o tom, jak se věci vyvíjí, protože od samého začátku bylo dané, že ta síň slávy bude, ale na jiném místě, kterým je nakonec prostor v ulici Nekázanka. Úkolem bylo ji dostat do ekonomicky přijatelných prostorů."

Jako jeden z modelů byla představena virtuální verze síně slávy. Byl to od začátku váš záměr, nebo je to nápad společnosti, která vyhrála výběrové řízení?

"Paradoxně jsme tímhle začali, protože to se nám to zdálo jako nejrychlejší možná varianta. Začali jsme tím, že jsme zdigitalizovali ve 3D modelu bývalou síň slávy. V té první fázi jsme přemýšleli o tom, že bychom její historii tímhle způsobem prezentovali a zvěřejnili lidem. Postupem času jsme se ale začali přiklánět k tomu, že se musíme soustředit na kamennou síň a virtuální bude pouze takový její doplněk. Nakonec jsme se rozhodli jít směrem obou verzí, které budou vzájemně propojené."

Třetí verzí by mohla být tzv. putovní. Co byste řekl k ní?

"Putovní v tuhle chvíli trošku stojí, protože naším záměrem bylo dodělat kamennou do začátku světového šampionátu a propojit ji s virtuální síní slávy. Putovní verze pro nás je takovým dalším krokem. Síň slávy bychom rádi nabídli muzeím, galeriím a případně hokejovým stadionům k propůjčení. Dále bychom ji rádi představili na Českých hokejových hrách, které pravidelně střídají svá místa. Zvažovali jsme, že bychom tuto možnost nabídli také velvyslanectvím, která by je mohla prezentovat při příležitostech výročí České republiky a podobně."

Má virtuální verze cílit na mladší generaci, nebo je to obecná reklama, na kterou dosáhne každý a jejím cílem je, aby fanoušci následně navštívili i tu kamennou?

"Virtuální by měla na tu kamennou navazovat a rozvíjet ji. Virtuální prostředí je neomezené, tudíž tam jsme schopni dostat mnohem více artefaktů než do fyzické. Plánujeme do ní také vkládat videozáznamy z významných událostí. Samozřejmě v neposlední řadě tímto způsobem chceme síň slávy přiblížit mladé generaci, která se ve virtuálním světe pohybuje. Chceme tím také vytvořit novou platformu, kde bychom mohli prezentovat naše partnery, takže ty záměry jsou opravdu široké. Rádi bychom využili veškerý prostor, který nám virtuální svět nabízí."

Na tiskové konferenci jste mluvili o kalendářní verzi pro některé artefakty, které jsou významné pouze v nějakém datu. Je to další nástroj, jak zpopularizovat síň slávy a přimět lidi k tomu, aby se do ní vraceli?

"To za pravé a za druhé tím chceme vždy vzdát hold tomu danému momentu či dané osobě. To by se mělo nacházet v kamenné síni. Ve virtuální části by pak uměla pracovat s tím, že bude následovat to nebo ono výročí. Zde jsme schopni reagovat velmi pružně a návštěvníkovi to připomenout vlastně v den daného výročí."

Existuje už nějaké bližší datum otevření síně slávy?

"Určitě ji chceme otevřít do začátku mistrovství světa. Interně jsme si to nastavili tak, že do konce března chceme, abychom síň měli mít připravenou k tomu, aby se pomalu začal testovat její provoz. Je naším cílem, abychom přibližně v dubnu mohli přivítat první návštěvníky."

TÉMATA: Síň slávy českého hokeje